מה בין מבצע ולא רק בבלק פריידיי לבין סדר וארגון בבית?
אנחנו חיים בעידן של שפע.
קניות או שופינג כמו שעד שנות השמונים קראו לזה רק באמריקה, זו כבר לא מילה גסה.
בעידן השפע והקניות, יציאה לקניון היא הבילוי המועדף והשכיח ביותר אצל רוב בני הנוער ואף בקרב נשים בכל הגילאים כמעט וכן בקרב משפחות עם ילדים. נעים בקניון, יש שם הכל; המקום נח וממוזג חימום/קירור – חורף קיץ ונעים לנו שם, כי כייף וקל לקנות שם. השפע והחדשנות קורצים אלינו מכל פינה. מבצע מקיף אותנו מכל כיוון ואנחנו בהיי!
האדרנלין זורם והאנדורפינים משתחררים ותחושת אושר עופפת אותנו.
הרשתות והמוכרנים למדו את עניין המבצעים והם מוכרים לנו כל דבר במבצע.
ואנחנו, מפעילים שיקול דעת. טוב, נודה על האמת, זה כמו כישוף. שיקול דעת מינימאלי ביותר. גם החזקים והעמידים ביותר שביננו, נופלים מפעם לפעם במלכודת הזאת…
וכך קורה, שאני מגיעה לבית של צילה, ויש לה כמויות אדירות של חומרי ניקוי, מכל הסוגים ומכל המינים, והיא מסבירה לי שזה היה במבצע של 1+1 והאחר במבצע השני ב- 50% הנחה וכן הלאה וכן הלאה.
צילה היא אישה מסודרת, אבל הקניות המרובות של פריטים שהיא לא זקוקה להם, גורמות לעומס ואין לה מקום להכל. בכל זאת עזרתי לה לסדר ולארגן את הדברים לפי סוג, גודל ותכיפות השימוש.
רוצים לדעת איך עומדים בזה? איך מסתדרים עם זה? אני לא מבטיחה שיש לי 100% פיתרון בשבילכם, אבל באופן חלקי יש מספר כללים שיועילו.
5 כללים לקניות נבונות ומושכלות (ונכון יש הבדל בין קניות בסופר לבין רכישת בגדים או מוצרי חשמל וריהוט לבית, אבל הרגל זה הרגל):
1. תמיד לצאת לקניות עם רשימת קניות
2. לתכנן מגבלת תקציב (ולהשאיר 10% לבלתמי”ם ?)
3. להגביל בזמן
4. לא לצאת רעבים
5. לעשות “שיעורי בית” ולהגיע מוכנים לכל תרחיש (במידה ומתכננים לרכוש מוצר גדול ויקר)
תנו חיוך, הוא לא עולה כסף גם כשאין עליו מבצע!!!