הר של דברים
נכנסתי הביתה. הנחתי הכל על השולחן בכניסה, אבל מיד נזכרתי שאני לא רוצה עומס בכניסה ושבכלל עוד מעט יגיעו אורחים, מהר לקחתי הכל והעברתי לשידה שעומדת בפרוזדור בין החדרים. מוסתרת מהסלון ומפינת האוכל ומהכניסה.
עוד לא הנחתי וכבר שתי שקיות, שלוש מעטפות, חצי עיתון וגרב ללא זוג – נפלו על הרצפה!
אבק, עגיל, משקפי שמש שרוטות…
מה אני עושה? איפה אני מוצאת את הידיים והרגליים שלי???
מי שלא מכיר את הסיטואציה הזאת שיעבור לדף הבא. ?
ובכל זאת,
איך אני גורמת שכל זה לא יקרה?
פעם אחת אנחנו עושים סדר – ואחרי זה תחזוקה. שוטפת. יומיומית.
סידור וארגון של שולחן עמוס או שידה מפוצצת בדברים – איך עושים את זה:
שלב מס’ 1. חלוקת הפריטים לפי סוגים:
ניירת | כלי כתיבה | אביזרי מטבח | פריטי לבוש | וכו’.
שלב מס’ 2. כל סוג מכינים בערימת משנה לקראת סידור במקום.
לא לשכוח – סל אשפה – קרוב קרוב!
לדוגמא:
פריטי לבוש
- בגדי הילדים לחוד מבגדי ההורים
- גרביים לחוד מבגדים גדולים
- מגבות
- מצעים
- לאחר ההכנה נותר לקחת כל ערימת משנה למקום.
ניירת
חשבונות – את רוב החשבונות אין צורך לשמור. פעם בחודש אפשר למיין את החשבונות. בדרך כלל הבנקים והחברות נותנים לכם שבועיים עד חודש לבדיקה. לאחר מכן – ראו את העסקה סגורה ולכן אין טעם לשמור את החשבונות חודשים רבים. אם החלטתם לשמור –תייקו אותם בקלסר לפי חודשים או לפי סוגים ואז חודשים (בסדר עולה).
מיון משני של הניירת:
- אבא
- אמא
- ילד 1
- ילד 2
טבלת משימות:
טבלת משימות פשוטה על המקרר תעזור במקום 10 דפים ופתקיות מפוזרים:
חודש________ | יום בשבוע | אבא | אמא | ילד | ילדה |
1
|
ועד הורים 20:00 | ||||
2 | שיחת הורים 17:00 | ||||
3 | חוג טניס 17:30 | ||||
4 | רכיבה על סוסים 16:30 | ||||
5 | |||||
6 | רופא 17:30 | ||||
7 | |||||
8… וכו’… | |||||
אתם קובעים מתי הסוף לבלגן בבית!
ביתכם הוא מבצרכם ומה שמיותר משוחרר!!!